E-shop


Tvorba e-shopu s luxusní biokosmetikou
Webdesign německého e-shopu
Programovací práce na e-shopu

E-shop je speciální webová aplikace sloužící pro zprostředkování obchodních transakcí na internetu při prodeji výrobků či služeb na úrovni B2C. Grafické a webové studio NUOVO nabízí profesionální tvorbu e-shopů na míru Vašim požadavkům.

Základním stavebním kamenem e-shopu je katalog produktů. Vzhledem k většímu rozsahu položek běžného e-shopu je samozřejmostí systematické třídění do patřičných kategorií a vyhledávání dle požadovaných vlastností, parametrů či vyhledávání fulltextové. Po vyhledání požadovaného produktu postupuje návštěvník v nákupním procesu přidáním zboží/služby do tzv. košíku, neboli stránce kam se zaznamenají položky, o které má zájem, a které si následně objedná. Pro samotnou objednávku upřednostňujeme povinnou registraci, ať již ve formě přihlášení již registrovaného uživatele nebo jako novou registraci v mezikroku objednávky. Následuje proces výběru platební metody.

Spolupracujeme se společností GoPay, díky čemuž jsme schopni svým zákazníkům nabídnout komplexní řešení v oblasti plateb. Díky implementaci platebního systému GoPay do našich e-shopů mají návštěvníci možnost využít až 12 platebních metod.

Pro úspěšné a bezstarostné provozování e-shopu a vyhnutí se případné pokuty je nutné splnit zákonné povinnosti v následujících oblastech:

1 - Obchodní podmínky

V obchodních podmínkách by měla být uvedena celá řada důležitých informací o procesu objednávky, tedy od vytvoření objednávky, až po reklamace či záruční podmínky.

Obchodní podmínky by měly obsahovat mimo jiné následující položky:

  • kontaktní údaje
  • údaje o kontrolním orgánu, podléhá-li činnost dodavatele režimu povolování (specifické zboží)
  • náklady na dodání zboží
  • způsob platby, dodání nebo plnění
  • poučení o právu na odstoupení od smlouvy do 14 dnů
  • náklady na použití komunikačních prostředků na dálku
     

2 - Kontaktní údaje a informace o registraci u příslušného živnostenského úřadu / v obchodním rejstřík

Z hlediska kontaktních údajů musí každý e-shop obsahovat následující informace:

  • název obchodní firmy / jméno fyzické osoby
  • adresa sídla / bydliště FO
  • údaj o registraci v obchodním nebo živnostenském rejstříku včetně spisové značky
     

3 - Ochrana osobních údajů zákazníků

Této oblasti je nutné věnovat opravdu velkou pozornost. Provozovatelé e-shopů spravují databáze osobních údajů svých zákazníků (jména, e-maily, adresy, telefonní čísla apod.). Každý e-shop nebo podnikatelský subjekt, který nějak zpracovává osobní údaje spotřebitelů je povinen podle zákona č.101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, seregistrovat u Úřadu pro ochranu osobních údajů. K tomu účelu postačí vyplnit následující formulář. Po schválení a zařazení do databáze bude úřad podnikatele informovat.

Na webových stránkách e-shopu je vhodné uvést tyto informace:

  • souhlas se zpracováním osobních údajů zákazníků, provozovatel totiž nesmí shromažďovat údaje svých zákazníků, pokud mu k tomu nedají souhlas (vyplatí se připojit například tlačítko pro schválení při registraci nebo pro odeslání objednávky)
  • identifikace obchodníka jakožto správce osobních údajů
  • účel zpracování osobních údajů
  • rozsah užití osobních údajů
  • možnost zákazníka kdykoliv souhlas odvolat a žádat odstranění svých osobních údajů z databáze
  • registrace provozovatele e-shopu jako správce osobních údajů u Úřadu na ochranu osobních údajů
     

4 - Zboží a ceny

Každé zboží nabízené na e-shopu musí být označeno názvem a alespoň základními charakteristikami. Z uvedených cen zboží musí být jasně patrné, zda se jedná o ceny konečné, včetně všech daní a poplatků.



Pinterest